Mesafeli Satış Sözleşmesi
Fiba Telekom A.Ş.
Mesafeli Satış Sözleşmesi
İşbu sözleşme 13.06.2003 tarih ve 25137 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik gereği internet üzerinden gerçekleştiren satışlar için sözleşme yapılması zorunluluğuna istinaden düzenlenmiş olup, maddeler halinde aşağıdaki gibidir.
MADDE 1 – TARAFLAR
1.1 – SATICI BİLGİLERİ
Unvan: Fibatelekom A.Ş. (Bundan sonra SATICI olarak anılacaktır.)
Adres: Fevzi Çakmak Mh. Menemen Cd. No:50 - Karatay/KONYA
Telefon: +90850 259 42 00
Email: [email protected]
1.2 – ALICI BİLGİLERİ
ALICI, Fibatelekom A.Ş. internet sitesine üye olan kişi. Üye olurken veya sipariş verirken kullanılan adres ve iletişim bilgileri esas alınır.
MADDE 2 – KONU
İşbu sözleşmenin konusu, ALICI’nın SATICI’ya ait Fibatelekom A.Ş. internet sitesinden satışı yapılan, aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen internet hizmetinin satışı ve sağlanması ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun-Mesafeli Sözleşmeleri Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerini kapsamaktadır.
Bu sözleşme ile SATICI, ALICI’ya internet hizmeti sağlamayı, ALICI da bu hizmetin karşılığını SATICI’ya banka havalesi, kendisine ait kredi kartı veya belirlenen ödeme noktalarından peşin olarak ödemeyi taahhüt eder.
MADDE 3 – SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/HİZMET BİLGİLERİ
Sözleşme konusu hizmetler (tarifeler) web sayfasında belirtilen şekildedir.
MADDE 4 – GENEL HÜKÜMLER
4.1 – ALICI, Madde 3’te belirtilen sözleşme konusu hizmet veya hizmetlerin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile sağlanmasına ilişkin tüm ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
4.2 – SATICI, sözleşme konusu hizmeti, satın alınan hizmetin ücreti karşılığında, siparişte belirtilen niteliklere uygun şekilde sağlamakla yükümlüdür.
4.3 – Sözleşme konusu hizmetin sağlanabilmesi için, ALICI tercih ettiği ödeme şekli ile hizmet bedelini ödemelidir. Herhangi bir neden ile karşılığı ödenmeyen, tahsilatında sorun çıkan vb. durumlarda sözleşme konusu hizmet başlatılmaz ve bu durumdan SATICI sorumlu tutulamaz. Ayrıca ödeme şekillerinden kaynaklanan gecikme ve yanlışlıklarda SATICI’nın hiçbir sorumluluğu yoktur.
4.4 – Sözleşme konusu hizmetin sağlanmaya başlamasından sonra, ödeme yapılan kredi kartının, ALICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde, yetkisiz kişilerce, haksız ve hukuka aykırı olarak kullanılması durumunda, ilgili banka veya finans kuruluşunun hizmet bedelini ALICI’ya ödememesi durumunda, sağlanan hizmet SATICI tarafından durdurulur. Bu durumdan SATICI sorumlu tutulamaz.
4.5 – SATICI mücbir sebepler veya hizmetin sağlanmasını engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu hizmeti süresi içinde sağlayamaz ise, durumu ALICI’ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI’nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 10 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. Açıklanan sebeplerle ALICI’nın kayba uğraması durumunda SATICI’nın hiçbir sorumluluğu yoktur.
4.6 – İnternet bağlantısı sırasında herhangi bir zarara uğranılmaması için virüs koruyucu, istenmeyen mesaj engeli ve güvenlik duvarı gibi güvenlik önlemlerini almak ALICI’nın sorumluluğundadır.
4.7 – ALICI kendisi ve/veya kullanıcılarının internet üzerindeki yetkisiz ve rahatsız edici girişimlerinden sorumlu olup, gerek kendi tespit ettiği, gerekse SATICI tarafından tespit edilip ALICI’ya bildirdiği bu tür girişimleri engellemekle mükelleftir. ALICI internet üzerindeki göndereceği elektronik posta mesajlarında kanunlara veya ahlaka aykırı herhangi bir amaç güden ya da toplu tanıtım ve benzeri ticari davranışlarda bulunmayacağı gibi, gerekli izin ve yetki olmaksızın illegal bir şekilde üçüncü kişilerin bilgisayar ağına giremez. ALICI’nın bahsi geçen davranışlarda bulunduğunun veya diğer ALICI’ların haklarını ihlal ettiğinin tespit edilmesi durumunda Fibatelekom A.Ş. tarafından sözleşme feshi yapılmakta ve yapılan usulsüzlükle ilgili Fibatelekom A.Ş. hiçbir sorumluluk almamaktadır.
4.8 – SATICI; BTK ve yetkili makamlarca bilgi istenmesi durumunda ALICI loglarını paylaşmakla yükümlüdür.
4.9 – İşbu sözleşme, ALICI tarafından online olarak onaylandığında geçerlilik kazanır.
MADDE 5 – CAYMA HAKKI
ALICI, sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren (7) gün içinde cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde SATICI’ya e-mail veya telefon ile bildirimde bulunulması ve ürünün ilgili madde hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya ALICI’ya teslim edilen ürünün SATICI’ya gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile fatura aslının iadesi zorunludur. Bu belgelerin ulaşmasını takip eden 10 gün içinde ürün bedeli ALICI’ya iade edilir. Fatura aslı gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade edilemez. Cayma hakkı nedeni ile iade edilen ürünün kargo bedeli ALICI tarafından karşılanır.
Ödemenin kredi kartı veya benzeri bir ödeme kartı ile yapılması halinde tüketici, kartın kendi rızası dışında ve hukuka aykırı biçimde kullanıldığı gerekçesiyle ödeme işleminin iptal edilmesini talep edebilir. Bu halde, kartı çıkaran kuruluş itirazın kendisine bildirilmesinden itibaren 10 gün içinde ödeme tutarını tüketiciye iade eder.
ALICI’ya tanınan cayma hakkı, tarifelerin tamamında kullanılabilir. Ancak bir defa cayma hakkı kullanıldığında aynı hizmet için 2. defa bu hak kullanılamaz.
MADDE 6 – YETKİLİ MAHKEME
İşbu sözleşmenin uygulanmasında, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile SATICI’nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
Siparişin sonuçlanması durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılacaktır.